סטנדר אתר לימודים דתי
חיפוש לימודים > חיפוש ישיבה תיכונית > הישיבה לאמנויות ומדעים בר אילן

הישיבה לאמנויות ומדעים בר אילן

תל אביב

קטגוריה: ישיבה תיכונית
מיקום: תל אביב
אזור: מרכז
ראש הישיבה: הרב בני פרל
ללא פנימיה
מגמות לימוד

היחודיות של ישיבה תיכונית בר אילן
עד היום ראו מנהיגי הציבור הדתי לאומי את ההשתלבות הראויה של בוגרי החינוך הדתי לאומי בשלשה תחומים: התורה, המדע והביטחון.
תחום האומנויות בכלל ואומניות הבמה בפרט נתפס כשולי ובלתי חיוני מבחינה לאומית וציונית, כתחום שאינו מבטיח עתיד כלכלי לנערים, וכבעייתי מבחינה הלכתית.
הזנחת תחום זה יצרה קונפליקט מתמשך ואף עוינות בין קהילת האומנות וקהילת האמונה. אולם הציבור הדתי לאומי, בחלקו הגדול, המשיך וממשיך לצרוך תרבות שיוצריה אינם מכירים כראוי את זירת הקהילה הדתית.
הקמת ישיבה תיכונית לאומנויות
על רקע זה, קמה הישיבה במטרה להכשיר אומנים מצוינים שיקיימו דיאלוג חי בין האומנות לאמונה, ויהיו בעלי השפעה חברתית לא פחותה מזו של המדע והביטחון.

הצד הדתי לומד להעמיק את תפיסותיו מתוך הצורך בהתמודדויות שונות, לגוון את דעותיו ולכבד את האחר, דווקא מתוך היותו בן ישיבה המחויב לעמו ולעולמו הרוחני. הצד היצירתי של עולם האומנות, יכול להעניק נופך חדש למוטיבציה ללימוד התורה.
הגישה החינוכית של הישיבה
הישיבה הינה מוסד שכל מרכיביו מקבלים אופי ייחודי כתוצאה ממגמת האומנות. הישיבה אינה מוסד חינוכי שיש בו מגמה של אומנות בצד המגמה המרכזית. לא מדובר בעוד חוג או גימיק, אלא בתוכנית לימודים שכל תלמיד הבא בשערי המוסד יודע ומכיר את ייחודו.
המחויבות, היצירתיות, האווירה החוויה והחשיפה התרבותית הרחבה והעשירה, אינן תחומות רק לתחום לימודי מסוים אלא משפיעות על כל התחומים.
מידע נוסף

לימודי האומנות בישיבה נלמדים בגישה של מצוינות. האומנות נלמדת ע"פ אמות מידה מקצועיות ללא הטיה אידיאולוגית, שמשמעותה היא שהאומנות אינה כלי להעברת מסרים דתיים, לא תרד לרמת הפולקלור ולא תיתפס כדבר של בדיעבד.