סטנדר אתר לימודים דתי
ספריית המקצועות > תקשורת, פרסום ובמה > תקציבאי פרסום

תקציבאי פירסום

 

תחום הפירסום והשיווק מדבר אליך? אוהב/ת לעסוק בפרוייקטים מתחלפים? יש לך יכולת לנהל תקציבים גדולים, ליצור קשרים טובים עם לקוחות ולעבוד בעבודת צוות? אולי יתאים לך להיות תקציבאי פירסום.

תיאור המקצוע


התקציבאי פועל במסגרת משרד הפרסום, כמנהל תיקי לקוחות. הוא אחראי על ניהול הקשר עם הלקוח המפרסם, ובונה ביחד איתו את תוכנית הפרסום שלו בהתאם לתקציב. גיבוש תוכנית הפרסום כוללת הצפת רעיונות, גיבוש אסטרטגיה פרסומית, תכנון זמנים ועלויות ועוד. מאידך, פועל התקציבאי מול צוות המשרד כדי להוציא לפועל את התוכנית הפרסומית שיצר, בכל ההיבטים שלה.

לאחר צבירת ניסיון מתאים, יכול התקציבאי להתקדם בתוך משרד הפרסום לתפקיד "סופרווייזר" (אחראי על מספר תקציבאים), מנהל מותג או מנהל פרסום.

למי זה מתאים?


למי שמחפש עבודה קשה עם סיפוק בצידה. העבודה דורשת יכולת עבודה מול לקוחות, עבודה בצוות, הנעת עמיתים, ניהול תקציב, בקרה וחשיבה שיווקית. הסיפוק מהצלחת קמפיין פרסומי הוא גדול, בשל העובדה שהצלחת להניע אנשים לבצע את הפעולה שהלקוח רצה בה.

תעסוקה במקצוע


מקומות עבודה:
בישראל כ-60 משרדי פרסום גדולים המרכזים כ-80% מפעילות הפרסום בארץ. בנוסף ישנם עוד מאות משרדים קטנים, בהם כאלו המתמחים בשוקי נישה כגון מגזר חרדי, דתי, עולים וכדו'.
גובה משכורת בענף:
עם סיום הלימודים מתחילים לעבוד בד"כ כעוזר תקציבאי, בשכר התחלתי של 4,000 - 6,000 ₪ לחודש. לאחר צבירת ניסיון ניתן להפוך לתקציבאי, ולצפות לעליה בשכר של 2,000 עד 3,000 ₪.
גופים מפקחים על הענף:
אין.

לימודים


איך רוכשים את המקצוע?
ניתן ללמוד במוסדות אקדמיים במסגרת תואר ראשון בתקשורת, ובבתי ספר מקצועיים לפרסום. בדרך כלל קבלה ללימודים תותנה במעבר ריאיון אישי ומבחן קבלה.
איזה תעודות יש בתחום?
תואר ראשון בתקשורת (B.A.), תעודת גמר מטעם מוסד הלימודים.

תוכן הלימודים (נושאי הקורסים שנלמדים בד"כ):
מבנה משרד הפרסום, תהליכי עבודה במשרד פרסום, יסודות השיווק, תקשורת שיווקית, שיווק מגזרי, תכנון אסטרטגיה פרסומית, תכנון מדיה, הפקה, וקריאטיב.
האם דורש התמחות (סטאז')?
לא.

חיפוש לימודים


מוסדות שבהם אפשר ללמוד את המקצוע: תואר ראשון בתקשורת
 

קישורים שימושיים: