• תכניות הלימוד המגוונות במדרשה פתוחות לנשים ובנות מגיל תיכון ומעלה, מכל הקשת הדתית
  • ראש המדרשה:
    ד"ר טובה גנזל
  • אופי המדרשה:
    דתי לאומי
  • מגיל:
    18
  • עד גיל:
    ללא הגבלה
על המדרשה:

המדרשה - בר אילן

המדרשה באוניברסיטת בר אילן היא מוסד מוביל שמטרתו לסייע ללומדות בו לעצב את דמותן הרוחנית על ידי רכישת תשתית מוצקה ורחבה של ידע והתנסות בתחומי הלימוד התורני ושילוב הקודש בכל תחומי ההתמחות האקדמית בהם בחרו.

האידיאה המונחת בבסיס הלימודים במדרשה רואה בשילוב בין הקודש והחול - לימודים תורניים מעמיקים בצד חתירה למצוינות אקדמית מדעית - חובה דתית בבחינת: "בכל דרכיך דעהו",  והיא סוללת דרך של חיבור חי ומשמעותי בין העולמות תוך התמודדות עם הקשיים והשאלות שמפגש כזה מזמן.

המדרשה מעודדת פיתוח יכולת למידה עצמאית תוך שימת דגש על לימוד בבית המדרש, לימוד בחברותא והיכרות יסודית עם ארון הספרים היהודי.

תכניות המדרשה מתאימות לסטודנטיות לתואר ראשון, שני ושלישי. סטודנטית הלומדת במדרשה בתכנית מלאה פטורה מקורסי יסוד ביהדות, וקורס כללי.

תחומי הלימוד במדרשה כוללים: תנ"ך, תורה שבעל פה, מדרש, הלכה, מחשבת ישראל וחסידות. דגש מיוחד מושם על לימוד מונחה בחברותות  בבית המדרש.

הלימודים במדרשה מתקיימים בכל ימות השבוע לאורך כל שעות היום והערב, שעות הלימוד הגמישות מאפשרות לסטודנטיות לשלב את לימודי המדרשה עם הלימודים לתואר.

מתכניות הלימוד במדרשה:

התכניות השונות שמציעה המדרשה נבנו במטרה לאפשר עיצוב תפיסת עולם במציאות מורכבת ומיצוי היכולת האישית והן נותנות מענה לקהל מגוון של לומדות.

תכנית אתנחתא – שנת מדרשה לבוגרות שירות לאומי או צבאי לפני לימודים אקדמיים: השתלבות במגוון שיעורי המדרשה, לימוד בחברותות, סדנאות, פעילות חברתית, התנדבות ועוד. התכנית מוכרת כחלק מהחובות לתואר בבר אילן.

מסלול בסיסי לסטודנטיות באוניברסיטה – כולל 20 ש"ש במשך הלימודים לתואר הראשון.

תורה לשמה – לסטודנטיות לתואר ראשון אשר סיימו את כל חובותיהן ביהדות לתואר . בהיקף של 8 ש"ש, עם מלגה.

מסלול מתיבתא – תכנית בית המדרש - לימוד מוגבר, המבוסס על לימוד בחברותות בתחומים המוזכרים לעיל. עם מלגה.

תכנית ספרא – בית מדרש לתושב"ע – תכנית לימוד בתושב"ע למתקדמות, כולל לימודי גמרא והלכה מעמיקים. 12 ש"ש, עם מלגה.

תכנית ראשית –  לסטודנטיות שאינן בעלות רקע דתי.  היכרות ראשונית עם ארון הספרים היהודי, מעגל החיים והמשפחה בעם ישראל,  במסגרת סדנאות לימוד מעמיקות. עם מלגה.

בית מדרש לחסידות –  לסטודנטיות לתואר שני ושלישי, שמעוניינות ללמוד בהעמקה תורות חסידיות – ספר התניא, תורת השפת אמת, ליקוטי מוהר"ן ועוד. בהיקף של 12 ש"ש, עם מלגה.

שומעות חופשיות ומשתלמות – המדרשה פותחת את שעריה לשומעות חופשיות, לכל מי שחפצה בלימוד תורה: בנות שירות לאומי, בנות לאחר שרות צבאי ולאומי ולפני לימודיהם האקדמיים, מורות משתלמות וגימלאיות.

צרי קשר עם המדרשה:
מיקום
צרי קשר עם המדרשה:

הפנייה שלך נשלחה!
מקוות שצוות המדרשה יחזור אליך בקרוב