מכללת אורות ישראל
סטנדר אתר לימודים דתי
חיפוש לימודים > מכללת אורות ישראל

מכללת אורות ישראל

מכללה אקדמית דתית לחינוך, הכשרת מורים ומורות

חינוך מיוחד

מוקד שלב”ר (שילוב הילד החריג בכיתה הרגילה)
אנו מאמינים שלימוד התלמיד במסגרת החינוך המיוחד נתפסת כמסגרת זמנית, וניתן יהיה לשלבו ולהביא לקידומו ולהצבתו מחדש בחינוך הרגיל. תכנית ההוראה בהתמחות שלב"ר מכשירה פרחי הוראה דרך התערבות מקצועית רב-תחומית, שיהיו מסוגלים לשלב תלמידים בעלי לקויות בכיתות הרגילות תוך מתן סיוע רב ממדי.

בהתמחות שלב"ר יש אשכול נרחב של קורסים המקנים הכשרה באמצעות שילוב אמנויות, המוסיף נדבך נוסף לסטודנטיות בפיתוח משאבים לסיוע ולטיפול בתלמידים בעלי קשיים רב-ממדיים, ויוצר מגוון של ערוצי תקשורת ושיח נוספים בדרך יצירתית ורב-כיוונית.

קיימת אפשרות להרחבת הסמכה לתעודה של "גננות חינוך מיוחד" בשילוב עם מסלול הגיל הרך. כמו כן ניתן לשלב את הלימודים עם התמחות נוספת במסלול העל-יסודי.
נושאי הלימוד
בתחומי החינוך המיוחד והמשלב: לקות שכלית והילד החריג, ליקויי למידה, מעבדה לאבחון ולטיפול, לקויות שמיעה וראייה, התפתחות שפה, הספקטרום האוטיסטי ועוד

בתחום האמנות: מוזיקה ככלי טיפולי, תאטרון בובות, תקשורת וקולנוע, מחול ותנועה ועוד
בתחום הפסיכולוגיה: מבוא לפסיכולוגיה, פסיכולוגיה התפתחותית, תקשורת בין-אישית, העשרה אינסטרומנטלית, למידה מתווכת ועוד

הסטודנטיות בהתמחות: מאמינות ביכולת ההשתנות והקידום של הילד המיוחד, בעלות רצון לסייע לילדים עם לקויות ולהביאם לשילוב בכיתה הרגילה, מאמינות בזכותו של הילד ללמוד בהתאם לרמתו ולצרכיו.
מוקד קס”ם (קשיים סנסו-מוטוריים)
קשיים סנסו-מוטוריים (תחושתיים-תנועתיים) הם ליקויים הגורמים לקשיים התפתחותיים, כגון ליקויים במוטוריקה גסה ועדינה, חציית קו אמצע, התמצאות במרחב ועוד. לקשיים אלו השפעה ניכרת על תהליכי למידה וחשיבה, מרכישת מיומנויות תפקודיות בגיל הרך ועד ללמידה אקדמית של מיומנויות קריאה, כתיבה וחשבון בגיל בית הספר.
במוקד קס"ם מושם דגש על היבטים טיפוליים בגישות שונות: מהתחום הסנסומוטורי בריפוי בעיסוק המתאימים להוראה ובהנחיה של מרפאה בעיסוק במסגרת העבודה המעשית, דרך הוראה מתקנת של תלמידים עם ליקויי למידה ולימודי תעודה בהידרותרפיה בשיתוף עם המרכז ההתפתחותי "בית איזי שפירא" ברעננה.
בהתמחות קס"ם יש אשכול נרחב של קורסים מתחומי המדעים, לצורך טיפול והוראה של תלמידים בעלי קשיים רב-ממדיים, ויצירת מגוון ערוצי תקשורת עם הצוות הרב-מקצועי בבית הספר שמלמדים ילדים בעלי קשיים סנסו-מוטוריים.
נושאי הלימוד
בתחומי החינוך המיוחד: פסיכולוגיה, לקות שכלית והילד החריג, לקויות מורכבות, ליקויי למידה, ליקויי שמיעה וראיה, התפתחות שפה, מוזיקה, תאטרון בובות, הכשרה מעשית בהדרכת מרפאה בעיסוק
בתחומי המדעים: אנטומיה, פיזיולוגיה, ליקויים במערכת התנועה, התפתחות סנסורית נורמלית ואבנורמלית, הידרותרפיה

הסטודנטיות בהתמחות: רואות בהוראת הילד המיוחד אתגר ערכי ויהודי-דתי, בעלות מוטיבציה ורצון לסייע לילדים עם קשיים התפתחותיים, בעלות יכולת הוראה עם כלים ייחודיים.
מוקד פק”ם (פרט, קבוצה, מערכת)
תפקיד היועצת בבית הספר עוסק בפרט, בקבוצה ובמערכת הבית ספרית בכלל. היא אחראית על הבריאות הנפשית של התלמיד ומסייעת גם למורים, להנהלה ולקהילה.

הכשרה נאותה של יועצת חינוכית כוללת שלושה שלבים: לימודי תואר ראשון, לימודי תואר שני והשתלמויות תוך כדי עבודה. בלימודי תואר ראשון אנו משלבים את לימודי הייעוץ עם לימודי על-יסודי או לימודי חינוך מיוחד במוקד פק”ם (פרט, קבוצה ומערכת). שילוב זה מאפשר בניית תשתית ראויה ללימודי תואר שני בייעוץ חינוכי עם הכשרה להוראה בכיתות משלבות והכשרה לתפקיד “רכז טיפול בפרט”.

הלימודים במוקד זה מהווים הכנה מעולה ללימודי התואר השני המתקיימים במכללה. לימודים אלה מקנים תשתית עיונית ראויה, מפתחים מיומנויות ומאפשרים ניסיון בתפקידים חינוכיים חיוניים.
נושאי הלימוד
לימוד עיוני: פסיכולוגיה, עם דגש על אישיות האדם, מודעות עצמית
כלים: תהליכי ריאיון, הנחיית קבוצות
עבודה מעשית: התנסות מודרכת בשדה

הסטודנטיות בהתמחות:
בעלות אינטליגנציה גבוהה עם רצון להיות במרכז העשייה, בעלות גישה של הכלה וקבלה, מודעות עצמית מפותחת, בעלות נכונות להתמודד עם אתגרים חינוכיים
צלצלו עכשיו
למכללת אורות ישראל:
073-7576111