סטנדר אתר לימודים דתי

כיצד להחליט היכן ללמוד

קישורים מומלצים:
לוח בחינות כניסה באולפנות
חיפוש אולפנה
ליאור שלום . אני יכולה להציע לך אולפנא נוספת - אולפנית שח"ם בקרית אתא, אינני מכירה אותה באופן אישי, אך ממה שכתוב עליה באתר נראה שיכולה להתאים לך.

חשוב לדעת שישנם סגנונות שונים של מוסדות לימוד. לכל מקום דגשים שונים: אחד נותן משמעות דווקא ללימודים ופחות לפעילות חברתית, אחר מדגיש פעילות חברתית ופחות משקיע בלימודים. יש מקומות שמכוונים את התלמידות להשקיע בלימודים אך לא מוותרים על הפיתוח המידותי והלימודי של התלמידות וכן משקיעים בלימודי אמונה וברור החיבור לתורה.

בכל מקרה להמציא אולפנא חדשה אין אפשרות כרגע, עלייך לברר היטב מהם מוסדות הלימוד הקרובים אלייך (ואולי אם יש משהו טוב מעט רחוק, שווה להרשם אליו), להבין מה יש ומה אין בכל אחד, ולהחליט לפי מה שהכי חשוב לך שיהיה בו קודם כל, גם אם אינו מושלם מכל הבחינות.
לדוגמא, אם הצד הלימודי חשוב לך, ייתכן שתעדיפי אולפנא טובה בלימודים גם אם היא קצת קפדנית בהלכה, על פני אולפנא שכייפית לתלמידות, אך הרמה הלימודית נמוכה . יכול להיות שתחליטי להיפך.
איך תדעי? תשבי עם עצמך, אולי גם עם הורייך ותעשי סדר עדיפויות של דברים שחשובים לך בבית הספר. אחר כך תבדקי את המקומות הקיימים, מה שהיית בהם ואולי מקומות נוספים, את יכולה לחפש בקישור הבא: אולפנות בצפון , ותראי היכן את מוצאת כמה שיותר דברים שחשובים לך.

לדעתי, כדאי לך לחפש אולפנא שתתרום לך בפיתוח הצד האמוני שלך, הבנת הקשר שלך לעם ישראל ולתורה שאלו הם דברים חשובים מאוד ולא תמיד מבינים אותם. דווקא לפי מה שסיפרת שאת מתחזקת באמונתך ביחס לבית הורייך, הייתי מציעה לך לחפש מקום לימודים שיתמוך בך ויפתח אותך בתהליך ההתקדמות.
בית-ספר שנותן דגש על הצד החינוכי באמונה.
בהצלחה, אורית.



נערך 1 פעמים. נערך פעם אחרונה ב בידי אילת ()
נושא מחבר צפיות פורסם

רישום לאולפנה

לי-אור 1623

לליאור

אורית עמר 1152

שלום אורית,

לי-אור 1115

כיצד להחליט היכן ללמוד

אורית עמר 1168

רישום לאולפנה

לי-אור 1053

לליאור

אורית עמר 1171



לצערנו רק חברים רשומים רשאים לפרסם בפורום זה.