סטנדר אתר לימודים דתי

בעלי ואני

קישור מומלץ:
לקבלת יעוץ אישי לבחירת מקצוע - לחץ כאן
שאלה שאלתית... קצת קשה לענות תשובה אובייקטיבית, בכל זאת משהו קטן מנקודת מבטי:

העצה שלי - תני לו ללכת בכיוון שהוא נמשך, זה לא ילך בכוח. כשדוחפים מישהו לכיוון שלא באמת מתאים לאישיות שלו (ואפילו שיש לו את כל הכישורים והיכולות הדרושים), או כשהוא בוחר במקצוע רק כדי לרצות את המשפחה, לרוב התוצאה היא שהאדם מרגיש מתוסכל בעבודתו או סתם משועמם ולא מסופק, ולאורך זמן יקשה עליו להתמיד בעבודה בתחום (ואולי בכלל לא יחזיק מעמד עד לסיום הלימודים, בגלל חוסר עניין או חוסר אתגר). בסוף את תהיי זאת שתשכנע אותו לעזוב ולחפש כיוון אחר, כדי שיהיה לך בעל מרוצה... כשטוב לו - טוב גם לך ולמשפחה.

מכיוון שחשוב לכם ההיבט של הפרנסה (ובצדק), כדאי שהוא יגבש רשימה של מקצועות שכן מדברים אליו, ולפני קבלת ההחלטה יבדוק ויברר היטב לגבי כל אחד מהם מהי המשכורת הממוצעת בהתחלה ואחרי כמה שנים, מהן אפשרויות הקידום, ומהי מידת הביקוש לעובדים בתחום.
יכול להיות שהוא יגיע למסקנה שהמקצוע שהוא הכי נמשך אליו, לא מתאים לרמת החיים שאתם שואפים אליה, ויבחר מקצוע אחר שגם הוא מספק, מאתגר וחשוב בעיניו. בכל מקרה הבחירה היא בידיים שלו. סמכי עליו שיעשה את האיזון הנכון לו בין המחוייבות לפרנס בכבוד את משפחתו, לבין בחירת מקצוע שמתאים לאישיותו ולערכיו הפנימיים.

ואין מה לעשות, בכל מקרה צריך סבלנות - לצלוח את השנים של הלימודים ואת השנים הראשונות בעבודה, עד שתגיעו אל המנוחה והנחלה בעזרת ה'...

שיהיה בהצלחה לשניכם!

אילת
נושא מחבר צפיות פורסם

קריטריונים לבחירת מקצוע

אני ובעלי 1557

בעלי ואני

אילת 1062

בחירת מקצוע

judosh 1012



לצערנו רק חברים רשומים רשאים לפרסם בפורום זה.